Bądź mistrzem świata

Pomożemy Ci

Motywacja do ćwiczeń - pokonaj przeciwności

Właściwa motywacja do ćwiczeń fizycznych to najważniejsza sprawa, ażeby ćwiczyć regularnie i ujrzeć efekty. Zniechęcać może nas wszystko, zaczynając od braku czasu albo werwy aż po sprawy stające nam na drodze, takie jak plany na ostatnią chwilę lub zwyczajnie brakująca motywacja do treningu.

Te przeszkody mogą utrudniać przeprowadzenie porządnego treningu. Poniżej nieco wskazówek oraz trików na poradzenie sobie z najpopularniejszymi przeszkodami w systematycznym treningu.
trening
Napisał: Piotr Drabik
Na podstawie: http://www.flickr.com
Korzyści płynące z ćwiczeń. Po pierwsze, przypomnij sobie wszelkie korzyści płynące z aktywności cielesnej. Tutaj nie idzie wyłącznie o zdrowie lub utratę wagi, choć są to nadzwyczaj istotne korzyści. Lista pożytków wypływających z ćwiczeń mieści dobrą zabawę, spędzanie czasu z przyjaciółmi, więcej energii, zdrowszy sen, poprawę fizycznego i psychicznego zdrowia, obniżenie ryzyka schorzeń zagrażających życiu, pewność siebie, podtrzymanie zdrowej wagi ciała, uczucie bycia silniejszym oraz w wyższym stopniu rozciągniętym, poprawę odporności, a nawet wsparcie w przypadkach zaburzeń nastroju takich jak niepokój albo depresja. To już powinna być solidna motywacja do treningu, ale niekiedy to za mało. Warto przeczytać: ceneo.pl/lp/Cwicz_i_chudnij_z_gwiazdami_fitnessu.
bieganie po plaży
Napisał: Jean-François Gornet
Na podstawie: http://www.flickr.com
Znudzenie treningiem. Powszechna przeszkoda wśród ludzi, którzy zaczynają ćwiczyć to znudzenie. Jeżeli każdego dnia przeprowadzasz ten sam trening, nic zadziwiającego że zaczyna cię nużyć. Miast trzymać się jednej formy ćwiczeń, zacznij wymyślać inne fizyczne działania których wykonywanie sprawia ci frajdę.



Gwarantujemy, że twoja motywacja do ćwiczeń będzie większa. Wrzuć swój trening na inny bieg poprzez rozwijanie ćwiczeń oraz wyrzucanie innych, zaplanuj jeden dzień w tygodniu gdy próbujesz czegoś nowego. Poproś znajomych i rodzinę żeby się do ciebie przyłączyli.
Brak czasu to kolejna przeszkoda do pokonania. Spróbuj włączyć trening do swego harmonogramu, tak jakby to było następne spotkanie na liście czy też wstawaj wcześniej ażeby wykonać ćwiczenia przed pracą. Jeśli nie możesz wcisnąć do terminarza całej godziny ćwiczeń, spróbuj spożytkować każdy moment na trening, przykładowo zaparkuj daleko od sklepu czy spaceruj dokoła budynku biurowego podczas przerwy na lunch. Przemiana nawet niedużych codziennych nawyków pomoże ci powrócić na odpowiedni tor. Czytaj, jeśli uprawiasz jogging - książki o bieganiu np. www.ceneo.pl/lp/Najlepsze_ksiazki_o_bieganiu. To także motywuje.

Opublikowany przez Administrator w dniu 2016-04-20 15:10:10
Tagi: ćwiczenia, harmonogram, przeszkoda