Bądź mistrzem świata

Pomożemy Ci

O czym musi pamiętać kulturysta? Jakie składniki pomogą osiągnąć wymarzony efekt?

Kulturystyka jest bardzo popularna wśród panów. Chcą oni zbudować idealną masę ciała, jaka będzie ich ozdobą, lecz również będzie wyrażała ich siłę. Najważniejszym budulcem mięśni w naszym organizmie jest białko. To właśnie białka należy dostarczać bardzo dużo swojemu organizmowi. Z tego powodu też stosuje się różne suplementy diety jak i odżywki z większą niż zwykle ilością białka.
sport - obrazeczek
Napisał: Flowizm ...
Na podstawie: http://www.flickr.com


Jednym z takich przydatnych składników jest BCAA. To po prostu aminokwasy rozgałęzione, które dodawane są do wielu odżywek. To takie aminokwasy właśnie przyspieszają syntezę białek, a dzięki nim też wydziela się większa ilość hormonów nazywanych budującymi. Hormon wzrostu jest jednym z nich. Tego typu składniki trzeba dostarczać dodatkowo, ponieważ nasz organizm samodzielnie ich nie produkuje. Dodaje się je do glutaminy albo kreatyny.

To właśnie kreatyna jest kolejnym ważnym składnikiem. To ona posiada spory wpływ na budowę mięśni jak również w znaczny sposób podnosi ich siłę. Żeby przyspieszyć w jakimś stopniu działanie składnika, którym jest kreatyna, osoby obeznane w temacie proponują przyjmować ją razem z beta-alaniną. Jeżeli chcesz dowiedzieć się więcej obowiązkowo zobacz stronę http://www.budujmase.pl/trening/trening-silowy/6042-trening-silowy-jim-wendler-5-3-1.html. Dzięki temu efekty będą lepsze. Oprócz tego jej dodatek sprawi, że wydolność takich mięśni będzie zwyczajnie lepsza, a my nie zmęczymy się tak szybko. Beta-alanina opóźnia bowiem nadejście uczucia zmęczenia. Dlatego też nasz trening będzie mógł być i dłuższy ale też intensywniejszy, niż zwykle.

Ważne może być też białko serwatkowe. Kulturyści zażywają takie białko zarówno przed samym treningiem, jak również po nim. Taki składnik występuje w formie koncentratu, izolatu jak również hydrolizatu. W zależności od postaci, tempo przenikania takiego białka do mięśni jest szybsze lub też wolniejsze. Najszybciej przyswaja się białko pod postacią hydrolizatu. W najwolniejszy sposób natomiast będzie przyswajalny koncentrat, bo gdzieś mniej więcej po godzinie od przyjęcia preparatu. Kulturystom pomaga także kofeina. To ona pobudza nasze ciało do pełnego energii funkcjonowania. Szczególnie sprawdza się, jak czujemy zmęczenie albo senność. Najlepiej jest spożyć mniej więcej 200 mg przed treningiem.



Oprócz wspomnianych wyżej składników nie można zapomnieć o witaminach, kwasach omega-3, jak także o istotnych składnikach mineralnych. Białko to nie wszystko, czasem niektórzy kulturyści nie pamiętają o tym. Sporo dodatkowych informacji przeczytasz Buduj Mase. Trzeba bowiem spożywać odpowiednią porcję owoców jak też warzyw. Oprócz tego musimy też brać witaminy oraz składniki mineralne w suplementach diety. Warto wiedzieć o tym, że kwasy tłuszczowe omega-3 wspierają beztłuszczowy rozwój tkanki mięśniowej, redukując oprócz tego tkankę tłuszczową.

Jak widać białko i kreatyna to nie jedyne substancje, o jakich trzeba pamiętać. Jeśli chcemy poważniej podejść do takiego tematu, to należy poszerzyć swoją wiedzę w kwestii specjalnej diety, jak też różnych suplementów diety, koniecznych do otrzymania wymarzonych efektów.

Opublikowany przez Administrator w dniu 2016-09-02 16:22:40
Tagi: suplementy, preparat, konie